SKAL DU HAVE EN NY BOLIG?

Vi står klar til at hjælpe dig med at finde et nyt hjem. Er du allerede beboer og har spørgsmål eller oplever problemer, kan du få hjælp her.

FIND BOLIG HOS JULI LIVING

Udlejning finder det rette hjem til dig

Vi vil ikke bare give dig en bolig, du skal have et hjem. Et sted, hvor du kan finde ro og nyde fritiden med dine kære. Men hvad er et hjem for dig?

Det afhænger fuldstændig af hvem du er, og hvad der skal til for, at du føler dig hjemme. Heldigvis har vi stor erfaring med at hjælpe mennesker med at finde præcis den bolig, der føles som et hjem.

For nogle er det beliggenheden, indretningen og indkøbsmulighederne, der er det mest afgørende. For andre er det naboerne, de hyggelige restauranter og naturskønne omgivelser, der fylder mest.

Uanset hvad, der betyder mest for dig, så kan vi hjælpe dig med at indfri dine drømme. Og hvis dine boligbehov ændre sig, er vi er også for at hjælpe dig.

lejeprocessen

Hvordan lejer jeg en bolig?

Start med at booke en fremvisning eller tilmeld dig åbent hus

Hvis du gerne vil se boligen, inden du underskriver kontrakten, kan du booke en fremvisning eller tilmelde dig åbent hus.

Du kan også leje en bolig, uden at have set den. Så hvis du er sikker i din sag og ønsker at leje ubeset, kan du sende os en mail på [email protected], og så igangsætter vi processen.

Find din nye bolig her.

Reservér drømmeboligen

Når du har fundet drømmeboligen, er næste skridt at den skal reserveres. Helt konkret får du tilsendt et link til en formular, hvor du skal skrive dine personlige oplysninger. Hvis der skal stå mere end én lejer på kontrakten, vil vi også bede om oplysninger på ham eller hende.

Når du har udfyldt formularen, har vi alt, vi skal bruge for at udarbejde lejekontrakten. Inden dette tjekker vi op på dine oplysninger i debitorregisteret. Har du anmærkninger i Debitorregisteret eller RKI, kan vi desværre ikke tilbyde en lejebolig. Herefter modtager du en lejekontrakt til digital underskrift.

Underskriv din lejekontrakt

Når du modtager lejekontrakten, har du tre dage til at underskrive den, ellers bortfalder reservationen. Giv os dog altid besked, hvis du ikke ønsker at leje boligen alligevel. Når du (og de øvrige lejere) har underskrevet lejekontrakten, bliver den automatisk sendt retur til os.

Når alle parter har skrevet under, vil du automatisk modtage den underskrevne lejekontrakt. Vi vil anbefale dig at downloade lejekontrakten, for det kan jo være, du får brug for den senere.

Opkrævning af depositum og forudbetalt leje

Det næste der sker i processen er, at du bliver bedt om at betale depositum, forudbetalt leje samt første måneds husleje inkl. forbrug. Det er vores administrator Newsec, som står for denne opkrævning og du vil modtage en mail med opkrævningen fra dem. Husk at tjekke spamfilteret. Det er også Newsec, der indkalder dig til indflytningssyn og står for nøgleoverdragelsen til din nye bolig.

Det er vigtigt, at du betaler, inden betalingsfristen udløber. Den vil stå beskrevet i den mail, du modtager fra Newsec. Lejekontrakten er endelig, når vi har modtaget din betaling.

Indflytning

Nu til det mest spændende punkt, og det du sikkert glæder dig allermest til: Indflytningen. Senest otte dage før du overtager din nye bolig, modtager du en indkaldelse til indflytningssyn fra Newsec. Her får du også oplyst tidspunkt for nøgleudlevering, som altid vil ske på en hverdag.

Til indflytningssynet vil vi i fællesskab gennemgå din bolig og få registreret og dokumenteret eventuelle fejl og mangler. Dette er vigtigt for dig som lejer, for på den måde er du sikret, at dit hjem er i bedst mulig stand, og at du kun har ansvaret for det slid og de eventuelle skader, du selv laver. Du vil få nøglerne til lejemålet overdraget ved indflytningssynet.

Start med at booke en fremvisning eller tilmeld dig åbent hus

Hvis du gerne vil se boligen, inden du underskriver kontrakten, kan du booke en fremvisning eller tilmelde dig åbent hus.

Du kan også leje en bolig, uden at have set den. Så hvis du er sikker i din sag og ønsker at leje ubeset, kan du sende os en mail på [email protected], og så igangsætter vi processen.

Reservér drømmeboligen

Når du har fundet drømmeboligen, er næste skridt at den skal reserveres. Helt konkret får du tilsendt et link til en formular, hvor du skal skrive dine personlige oplysninger. Hvis der skal stå mere end én lejer på kontrakten, vil vi også bede om oplysninger på ham eller hende.

Når du har udfyldt formularen, har vi alt, vi skal bruge for at udarbejde lejekontrakten. Inden dette tjekker vi op på dine oplysninger i debitorregisteret. Herefter modtager du en lejekontrakt til digital underskrift.

Underskriv din lejekontrakt

Når du modtager lejekontrakten, har du tre dage til at underskrive den, ellers bortfalder reservationen. Når du (og de øvrige lejere) har underskrevet lejekontrakten, bliver den automatisk sendt retur til os.

Når alle parter har skrevet under, vil du automatisk modtage den underskrevne lejekontrakt. Vi vil anbefale dig at downloade lejekontrakten, for det kan jo være, du får brug for den senere.

Opkrævning af depositum og forudbetalt leje

Det næste der sker i processen er, at du bliver bedt om at betale depositum, forudbetalt leje samt første måneds husleje inkl. forbrug. Det er vores administrator Newsec, som står for denne opkrævning. Og du vil modtage en mail med opkrævningen fra dem. Husk at tjekke spamfilteret. Det er også Newsec, der indkalder dig til indflytningssyn og står for nøgleoverdragelsen til din nye bolig.

Det er vigtigt, at du betaler, inden betalingsfristen udløber. Den vil stå beskrevet i den mail, du modtager fra Newsec. Lejekontrakten er endelig, når vi har modtaget din betaling.

Indflytning

Nu til det mest spændende punkt, og det du sikkert glæder dig allermest til: Indflytningen. Senest otte dage før du overtager din nye bolig, modtager du en indkaldelse til indflytningssyn fra Newsec. Her får du også oplyst tidspunkt for nøgleudlevering, som altid vil ske på en hverdag.

Til indflytningssynet vil vi i fællesskab gennemgå din bolig og få registreret og dokumenteret eventuelle fejl og mangler. Dette er vigtigt for dig som lejer, for på den måde er du sikret, at dit hjem er i bedst mulig stand, og at du kun har ansvaret for det slid og de eventuelle skader, du selv laver. Du vil få nøglerne til lejemålet overdraget ved indflytningssynet.

Vi er her for at hjælpe dig

Vores vigtigste opgave er at give dig en god oplevelse med leje- og indflytningsprocessen. Vores dedikerede udlejningsteam står klar til at besvare alle de spørgsmål, du måtte have.

Du er mere end velkommen til at kontakte os via telefon eller e-mail, og vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig.

 

Udlejning:
Tel: 70 22 06 10
Mail: [email protected]

Er du beboer og ligger inde med spørgsmål? Så er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på [email protected] eller telefon 35 15 61 58. De sidder klar mandag – fredag kl. 9.30-15.00.