Hvad kan vi hjælpe med?
Er du beboer hos os, kan du her på siden finde den hjælp du behøver. Søger du en ny bolig, står vores udlejningsteam klar til at hjælpe. Læs mere her.
Kundeservice er her for dig
Hos Juli Living står vi altid klar til at hjælpe vores beboere med både stort og småt. Vi er der, når vandhanen drypper, vaskemaskinen driller og når du skal have besked om alt det praktiske.
Det er ikke bare noget, vi siger – eller skriver. Det er noget vi gør.
Det gør vi fordi, det for os er vigtigt, at din bolig bliver dit hjem. Et hjem hvor praktiske bekymringer ikke er en del af hverdagen og et hjem du trygt kan komme hjem til, nyde og slappe af i.
Hos Juli Living kender vi dig og din bolig godt. Er uheldet ude eller opstår der et problem, ved vi præcis hvordan det skal løses og hvem, der skal gøre det. Du skal blot kontakte os, så lover vi at tage os af det.
Her finder du information vedrørende din bolig
Står du og mangler husordenen tilhørende din ejendom, information vedrørende dit lejemål, vedligeholdelse eller lignende, så finder du det hele på vores beboersider. Her kan du finde og downloade alle dokumenter vedrørende netop den ejendom du bor i – nemt og overskueligt.
Find din ejendom på oversigtssiden.
Finder du ikke det, du søger, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Akut hjælp – ved alvorlige problemer
Akutnummeret er beregnet til at sikre hurtig hjælp ved alvorlige problemer, hvor der er risiko for skader på ejendommen eller for beboernes sikkerhed. Til højre finder du eksempler på situationer, der kræver akut assistance.
Hvis du står i en akut situation, skal du altid ringe til akutnummeret for din ejendom i stedet for at kontakte kundeservice. Du kan finde akutnummeret til din specifikke ejendom ved at klikke her og vælge din ejendom.
For alle andre henvendelser – spørgsmål, ikke-akutte problemer og almindelig vedligeholdelse – beder vi dig kontakte Juli Livings kundeservice som normalt inden for åbningstiderne. Er du beboer i en af vores ejendomme i Agorahaverne, skal driftshenvendelser indrapporteres via Dalux HelpDesk, mens øvrige spørgsmål vedrørende administration og lignende rettes direkte til kundeservice.
Eksempler på akutte situationer, hvor du skal kontakte akutnummeret:
- Vandskade
- Udefrakommende vand, f.eks. ved skybrud
- Manglende varme i hele lejemålet
- Strømsvigt i hele lejemålet
- Indbrud og groft hærværk
- Manglende koldt/varmt vand fra alle tapsteder eller manglende vand i hele lejemålet
Mangler du et navneskilt eller en nøgle?
Bestilling af navneskilte
Vi er opmærksomme på at din livssituation hurtigt kan ændre sig, hvilket også kan medføre at lejlighedens beboere kan ændres. Dette kan betyde, at navne skal tilføjes eller fjernes fra postkasse eller dørtelefon – og her står vi klar til at hjælpe.
Klik nedenfor for at bestille dine nye navneskilte. I din henvendelse vil vi bede dig angive de navne, der skal påføres eller fjernes samt jeres adresse. Vær gerne ekstra opmærksom på tastefejl ved indtastningen af navne.
I formularen skal du også afkrydse hvortil du mangler navnskilte – f.eks. om det er til døren, postkassen, dørtelefonen eller måske alle steder.
Efter udfyldning og afsendelse af nedenstående formular vil du høre fra os hurtigst muligt.
Nye nøgler – ekstra eller flere
Da vi på alle vores ejendomme bruger systemnøgler, skal ekstra nøgler bestilles gennem os. Der er ikke begrænsning på, hvor mange nøgler husstanden må eje, så om det er børn, bedsteforældre eller rengøringen der skal have en nøgle, så er det ok med os. Nøglerne varierer i pris fra ejendom til ejendom. Omkostningerne betales via din husleje. Du vil altså blive opkrævet helt automatisk.
For at sikre, at du er den retmæssige lejer, skal du uploade et billede af én af dine eksisterende nøgler. Vi skal kunne se nøglenummeret tydeligt. Det finder du på den ene side af din nøgle. Billedet kan du uploade i formularen.
Nøglerne bliver enten leveret i din postkasse, ved en aftale med viceværten eller måske skal du forbi låsesmeden og afhente den.
FAQ
Oftest stillede spørgsmål
Vi kan godt forstå, hvis den første måneds husleje er anledning til forvirring. Vi gør derfor opmærksom på, at den første måneds husleje også indeholder et a conto beløb på vand og varme. Dette er helt normal procedure – og skulle du bruge mindre end det forudbetalte, vil det selvfølgelig blive modregnet ved næste opkrævning for vand og varme.
Forudbetalt husleje benyttes til at dække huslejen i den sidste periode af lejeforholdet. Forudbetalt leje vil derfor dække huslejen for det antal måneder, du har betalt forudbetalt husleje for.
Det indbetalte depositum er både din og vores sikring af, at der er penge tilsidesat til istandsættelse ved fraflytning. Er der andre økonomiske udeståender, vil depositummet også kunne bruges til dækning heraf.
Er der penge tilovers efter den eventuelle istandsættelse, vil beløbet selvfølgelig blive tilbagebetalt efter endt flytteopgørelse. Denne systemprocedure tager typisk 8-10 uger efter beløbets frigørelse, hvorfor vi håber på din forståelse og tålmodighed heraf.
Enkelte af vores boliger har en bindingsperiode, som varierer fra 6-9 måneder. Er dette tilfældet, vil det fremgå af din lejekontrakt, og boligen vil deraf først kunne opsiges med 3 måneders varsel efter endt bindingsperiode.
Er der, ifølge din lejekontrakt, ingen bindingsperiode, vil dit lejemål kunne opsiges efter gældende opsigelsesregler i lejeloven. Det vil sige, at du vil kunne opsige dit lejemål med et opsigelsesvarsel på løbende måned + 3 måneder. Vi gør opmærksom på, at der kan være forskel på lejekontrakterne fra ejendom til ejendom, og anbefaler derfor altid en grundig gennemlæsning.
Indflytningssynet er en fælles gennemgang og introduktion af din bolig. Der er allerede udarbejdet en indflytningsrapport og der er taget billeder af din nye bolig. Vi gennemgår rapporten sammen og forklarer hvilke billeder vi har taget af lejemålet. Du har adgang til disse informationer i hele din lejeperiode.
Indkaldelse til indflytningssyn vil blive behandlet af vores administrator Newsec, som står for kommunikationen omkring dette. Som udgangspunkt vil du blive indkaldt til et indflytningssyn senest 8 dage inden starten på din kontrakt.
I spidsbelastningsperioder kan indkaldelsen blive lidt forsinket, men Newsec bestræber sig på at indkalde så hurtigt som muligt.
Du er velkommen til at flytte ind i dit nye hjem, når indflytningssynet er overstået, og du har modtaget nøglerne.
Hvis du opdager fejl og mangler efter indflytningssynet, har du 14 dage til at registrere disse i vores fælles system, som du får adgang til i forbindelse med dit indflytningssyn. Du kan efterfølgende se vores kommentarer i systemet.
Vi opfordrer dig til at sørge for, dine huslejeindbetalinger bliver tilmeldt betalingsservice, så betalingen sker automatisk.
Skulle der ske en fejl i betalingen, eller har du ikke automatisk modtaget et indbetalingskort, så kontakt vores kundeservice her
Henvendelsen skal ske, så betalingen kan blive betalt til den første i måneden.
Du er velkommen til at tilmelde dig en el-udbyder allerede inden indflytningssynet, hvis du har en foretrukken udbyder. Vi anbefaler en grøn el-udbyder, men der er frit valg blandet markedets udbydere. Har du ikke tilmeldt dig et selskab inden indflytningen, så vil vores synsmand hjælpe dig ved indflytningssynet.
I nogle tilfælde vil det ikke være muligt at tilmelde sig på forhånd, hvorfor tilmeldingen skal ske i forbindelse med indflytningssynet.
Oplever du problemer eller skader i din bolig, så skal du blot kontakte vores kundeservice, som vil sørge for at opgaven bliver videreformidlet til rette vedkommende. Du kan kontakte kundeservice her eller på 35 15 61 58.
Er der tale om akutte problemer skal du altid kontakte ejendommens akutnummer I stedet for at kontakte kundeservice. Du kan finde akutnummeret til din specifikke ejendom ved at klikke her og vælge din ejendom.
Eksempler på akutte problemer kan være vandskade, udefrakommende vand, f.eks. ved skybrud, manglende varme i hele lejemålet, strømsvigt i hele lejemålet, indbrud og groft hærværk, manglende koldt/varmt vand fra alle tapsteder eller manglende vand i hele lejemålet.
Oplever du larm i ejendommen, eller har du en anden klage som du ønsker at indgive om en overbo, underbo eller anden beboer i ejendommen, så vil vi gerne modtage denne skriftligt, så den kan blive registreret korrekt i vores system. Klagen kan sendes til vores kundeservice her, og vi vil bede dig angive præcist hvilket lejemål, der klages over, så der ikke er nogen tvivl.
Vi opfordrer dog altid til god dialog blandt vores beboere på ejendommene. Vi håber derfor at alle vil forsøge at løse problemet internt og med åben dialog, da vi tror, det er vejen til et godt naboskab. Har dette ikke den ønskede effekt, så tag gerne fat i os, så vil vi forsøge at løse problemet.
Ønsker du at fremleje et værelse, skal du være opmærksom på, at det er tilladt at bo det antal personer i lejligheden, som der er soveværelser.
Som udlejer skal vi altid modtage en fremlejekontrakt på de personer, som bor i lejligheden, men ikke er påført lejekontrakten. Her vil en standard fremlejekontrakt være nok, hvor det fremgår, at et værelse blive udlejet af de nuværende beboere.
Du kan ansøge om tilladelse til at holde husdyr i dit lejemål. Du skal blot henvende dig til mægleren ved kontraktunderskrift eller udfylde ansøgningsformularen, som du finder på din ejendoms beboerside.
Find ejendommen, du bor i, på oversigten her.
Vand og varme bliver opkrævet som et aconto beløb hver måned. Dette er et estimeret beløb for det forbrug, som forventes i lejemålet. Det endelige forbrug vil blive opgjort i et samlet forbrugsregnskab for et samlet år. Har du brugt mindre end din aconto beløb, vil dette blive modregnet.
Har du brugt mere end din aconto beløb, så vil dette blive pålagt som en ekstra opkrævning.
Flere af Juli Livings ejendomme tilbyder en beboerapp. Læs mere om denne og find yderligere vejledning her.
Hver ejendom har sin egen beboerside. På denne side finder du nyttig information vedrørende din bolig og den ejendom du bor i.
Den samlede oversigt over ejendommene og tilhørende beboersider finder du her.
I din lejekontrakt fremgår dine opsigelsesvilkår. Vi opfordrer dig til at gennemlæse dem, så der ikke kommer nogle overraskelser i processen. Giver gennemlæsningen anledning til spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice her eller ringe på 35 15 61 58.
Når din opsigelse er registreret korrekt i systemet hos vores administrator Newsec, vil du blive indkaldt til et fraflytningssyn. Indkaldelsen vil indeholde et præcist tidspunkt for, hvornår synet vil blive afholdt og dette vil ske omkring 2 uger før din frigørelsesdato for kontrakten.
Opsigelsesvarsel varierer fra ejendom til ejendom. Dit opsigelsesvarsel fremgår af din lejekontrakt, hvor du også kan finde information vedrørende dine vilkår for opsigelse. Vær opmærksom på, at nogle af vores ejendomme har en bindingsperiode, i så fald vil denne også fremgå af din lejekontrakt.
Dit opsigelsesvarsel fremgår af din lejekontrakt. Er dit opsigelsesvarsel på eksempelvis 3 måneder, skal du være opmærksom på, at du har løbende måned + de 3 måneder. Boligen skal derfor opsiges senest den sidste dag i måneden, så den er modtaget inden d. 1 – altså før de 3 måneders opsigelsesvarsel er påbegyndt.
For at undgå eventuelle problemer med modtagelse og udfyldelse af opsigelsesblanketten, anbefaler vi at indsende opsigelsen i så god tid som muligt.
Det kan du som udgangspunkt godt. Dog kræver det, at vi ikke har påbegyndt udlejningsarbejde af boligen til anden lejer. Har vi det, kan opsigelsen ikke annulleres.
I dette tilfælde vil din kæreste kun kunne overtage lejekontrakten, hvis i begge fremgår på den oprindelige lejekontrakt. Det er desværre ikke muligt at tilføje navne til lejekontrakten løbende, hvorfor minimum én af de originale lejere altid vil skulle stå på lejekontrakten.
Er din kæreste angivet på den oprindelige lejekontrakt, vil hun godt kunne overtage den fulde lejekontrakt. Vi skal dog stadig have besked om den ene parts opsigelse, hvilket gøres ved at kontakte vores kundeservice, som vil udarbejde en allonge til jeres eksisterende lejekontrakt.
Er der flere navne angivet på lejekontrakten, skal alle parter enstemmigt og samtidig opsige lejemålet. Dette gøres i én og samme indsendelsesblanket, hvor alle parter skriver under.
En opsigelse vil aldrig være gældende, hvis kun én beboer underskriver og indsender en opsigelse på et lejemål, hvor flere beboere er angivet i lejekontrakten.
Flytteopgørelsen vil, som udgangspunkt, være klar til afregning omkring 8-10 uger fra din frigørelsesdato (sidste dag på kontrakten). Bemærk venligst: De 8-10 uger er udelukkende en guideline. I travle perioder kan der gå længere tid.
Har du fortsat ubesvarede spørgsmål?
Selv om vores FAQ er designet til at besvare de mest almindelige spørgsmål, kan der opstå situationer, hvor du, som beboer, har brug for mere personlig hjælp. I sådanne tilfælde står vores dedikerede og erfarne kundeserviceteam heldigvis klar til at hjælpe, med hvad end du måtte have af spørgsmål eller bekymringer.
Udfyld blot kontaktformularen her på siden, så kontakter vi dig snarest muligt. Du kan også ringe på tlf.: 35 15 61 58 mellem kl. 10:00 og 14:00. Vi glæder os til at hjælpe dig!